Reklama dzieli się na różnorodne typy, jakie kategoryzuje się ze względu na jej przeznaczenie jak także na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wzrokową lub audiowizualną, jak też wiele innych, jednak statystyki wskazują jasno, że na ludzi najprawidłowiej funkcjonuje reklama naoczna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, jednakowoż nie tylko – wchodzi w to bezsprzecznie także reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim pułapie popularności oraz skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk potencjalnego klienta lub wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Opracowanie strategii marki
Ta sztampowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko w następstwie tego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie konsumentów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, naturalnie ewentualnego konsumenta są niezwykle przeróżne. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dziedzinie oraz nadzwyczaj dobrze wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób i w jaki sposób, a w następstwie tego jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy należą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy reklamowe.